Obecní úřad Prachovice
Chrudimská 50
Prachovice
538 04
Stížnosti na sociální služby
Stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby
Klienti PS Prachovice si mohou stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování a dodržování soc. služeb. Podání stížnosti nesmí být na újmu toho, kdo ji udal ani tomu, v jehož zájmu byla podána. Za tímto účelem se vypracovává veřejná metodika a pravidla, se kterými jsou seznámeni uživatelé i pracovníci PS.
Metodika a pravidla pro podání a vyřízení stížností
Právo stížnosti – klient má právo si stěžovat, ve prospěch klienta má právo si stěžovat jeho rodinný příslušník.
Co je stížnost – za stížnost je považováno sdělení o porušení způsobu poskytovaných služeb nebo nedodržení poskytované služby, kdy klient očekává prověření a odpověď. Podměty a připomínky se projednávají v běžné komunikaci. Anonymní stížnosti se vyřizují na provozních schůzích, kterých se účastní klienti PS. Anonymní stížnosti se evidují.
Přijímání stížností – stížnosti přijímá vedení PS denně 13:00 – 14:00 hod. v kanceláři PS Chrudimská 20, 538 04 Prachovice v písemné nebo ústní formě. Stížnosti je oprávněna přijmout i službu konající pečovatelka. V kanceláři PS jsou přijímány také stížnosti a připomínky na dovoz stravy. Stížnosti a připomínky na samotnou stravu přijímají pracovnice PS a předávají zhotoviteli stravy. Klienti PS mohou k vyjádření připomínek a podání stížnosti též využívat anonymní schránku, která je umístněna na boku budovy Domu s pečovatelskou službou. Tuto schránku vybírá vedení PS každý týden. V případě ústního podání sepíše vedoucí zápis z jednání a klient stížnost podepíše. Pokud klient odmítá podpis je uvedena poznámka – odmítnutí podpisu.
Zápis jednání se stěžovatelem – zápis musí obsahovat:
- datum
- jména přítomných
- jasné vyjádření stěžovatele
- co stěžovatel očekává
- datum nebo kde a jak bude stížnost řešena
- podpis klienta nebo jeho zástupce
Vyřizování stížnosti – stížnosti se vyřizují písemně, bezpečně a efektivně do 28 dnů od podání. Klient nebo jeho zástupce je předem seznámen s formou odpovědi a postupem řešení stížnosti.
Vedoucí PS – zjistí a prověří všechny skutečnosti a okolnosti předmětného podání. Použije dokumentaci, dotazování a potřebné materiály k zjištění pravdy. V závěru vedoucí rozhodne, zda podaná stížnost byla oprávněná, částečně oprávněná nebo neoprávněná. V případě, že se jedná o stížnost oprávněnou, zajistí přijetí nápravných opatření. S výsledky opatření seznámí stěžovatele a to nejlépe ústním pojednáním a písemným vyjádřením. Zápis obsahuje poučení o možnosti odvolání.
Právo odvolání a ověření – klient má právo na odvolání a prověření své stížnosti do 15 dnů v případě své nespokojenosti u nadřízených nebo nezávislých orgánů.
Obec Prachovice
- Chrudimská 50, 538 04 Prachovice
- tel. 469 660 882, 469 660 881
Kancelář veřejného ochránce práv
- Údolní 39 , 602 Brno
- tel. 542 542 555
Evidence stížnosti – stížnosti a potřebné dokumenty šetření se evidují a zakládají pod pořadovým číslem. Stížnosti se hodnotí jako oprávněné, částečně oprávněné nebo neoprávněné.